تاریخ : سه شنبه 17 خرداد 1401     |     کد : 951

با رویکرد فرهنگ‌سازی در خصوص اهدای عضو؛

آئین ثبت‌نام اهدای عضو به مدت ۳ روز در دانشگاه بناب برگزار شد

از درخت اهدای زندگی دانشگاه بناب توسط کانون هلال احمر این دانشگاه به مناسبت روز ملی اهدای عضو رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه بناب، کانون هلال احمر دانشگاه بناب مقارن با حضوری شدن مجدد دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ اقدام به راه‌اندازی پویش اهدای عضو دانشگاهیان کرد.

طی این پویش فرهنگی و اجتماعی، در گام اول بیش از ۵۰ نفر از اساتید، کارکنان، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه بناب در اقدامی خداپسندانه و فرهنگی، نسبت به ثبت نام کارت اهدای عضو اقدام کردند.

اعضای کانون فرهنگی هلال احمر در کاری خلاقانه و مبتکرانه نسبت به طراحی درخت اهدای زندگی دانشگاه بناب به صورت گرافیکی و فیزیکی نمودند؛ در طرح گرافیکی درخت اهدای زندگی دانشگاه، تصاویر کارت اهدای عضو ثبت نام‌کنندگان دانشگاه به عنوان میوه‌های درخت در نظر گرفته شد و به صورت نمادین یکی از درخت‌های محوطه دانشگاه به عنوان درخت اهدای انتخاب شد.

هدف اصلی این کانون از رونمایی درخت اهدای زندگی دانشگاه بناب، معرفی الگویی به سایر دانشگاه‌ها، ادارت، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی برای طراحی درخت اهدای زندگی به منظور ارتقا فرهنگ اهدای عضو می‌باشد.

دکتر احمد فهمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بناب در خصوص ترویج فرهنگ اهدای عضو، گفت: در صورتی که اقدامات فرهنگی این‌چنین برای ترویج ثبت نام کارت اهدای عضو در همه ادارات و سازمان‌ها الگوبرداری و عملی شود، گام مؤثری در راستای ترویج و فرهنگ اهدای عضو برداشته خواهد شد.

وی در تشریح عملکرد کانون هلال احمر این دانشگاه، گفت: کانون هلال احمر دانشگاه بناب با همکاری اداره هلال احمر شهرستان بناب، بسیج دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشگاه به مناسبت روز ملی اهدای عضو (۳۱ اردیبهشت) از درخت اهدای زندگی دانشگاه رونمایی نموده و با استقرار کامپیوتر و پرینتر در طبقه همکف دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه، اقدام به ثبت نام کارت اهدای عضو برای اساتید، کارکنان، دانشجویان علاقه‌مند نموده و تصویر کارت اهدای عضو ثبت نام‌کنندگان را به صورت آنی پرینت نموده و تحویل نمودند.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: تعداد دانشگاهیان ثبت نام‌کننده کارت اهدای عضو، طی این برنامه فرهنگی اجتماعی به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یافته است و ریاست دانشگاه، مسئول و کارکنان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در کنار اساتید، کارکنان و دانشجویان اقدام به ثبت نام کارت اهدای عضو کردند.
 
 


نوشته شده در   سه شنبه 17 خرداد 1401  ساعت  12:46   توسط   مهدی پوراصل معاونت فرهنگی و اجتماعی    تعداد بازدید  158
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode
 
 
 

لینک های مفید


دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
انجمن های علمی دانشجویی
کرسی های آزاداندیشی
حمایت از کودکان سرطانی