تاریخ : دوشنبه 16 خرداد 1401     |     کد : 950

مراسم جشن روز دختر دردانشگاه بناب برگزارشد

همزمان با اولین روز ماه ذی القعده میلاد پر خیر وبرکت حضرت معصومه (س) مراسم جشن روز دختر با حضور پر شور دانشجویان برگزار شد

 به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه بناب ؛ همزمان با آغاز دهه کرامت  میلاد پربرکت امام رئوف امام رضا (ع) و با نوی بهشت حضرت فاطمه معصومه کریمه اهل البیت (س) مراسم جشن روز دختر امروز با حضور جمعی از دانشجویان دختر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پروفسور هشترودی دانشگاه بناب برگزار شد.
در این مراسم که با حضور پرشور دانشجويان همراه بود، برنامه های شاد و متنوعی از جمله مسابقه، مولودی خوانی، مدیحه سرایی، پخش کلیپ موسیقی اجرا شد.
حضرت معصومه(ع) اول ذی القعده سال 173 ه.ش در مدینه منوره به دنیا آمد و از عالی ترین فضایل آن حضرت انتساب ایشان به بیت وحی و رسالت و امامت است او «بنت » رسول الله صلی الله علیه و آله و «بنت » ولی الله و «اخت » ولی الله و «عمة ولی الله » است و این امر خود سرچشمه سایر فضایل و کمالات معنوی و روحانی آن بزرگوار می باشد.
پدر او حضرت موسی بن جعفر(ع) و مادرش «نجمه خاتون » مادر امام رضا (ع) است.
حضرت معصومه(س) در همان سنین کودکی مواجه با مصیبت شهادت پدر گرامی خود در حبس هارون در شهر بغداد شد. لذا از آن پس به مدت21 سال تحت سرپرستی امام رضا (ع) بودند؛ زیرا امام کاظم علیه السلام در سال 179 ه. ق به دستور هارون زندانی گشت و حضرت معصومه (ع) در آن زمان 6 ساله بودند و تا زمان هجرت امام رضا(ع) در سال 200 ه. ق- تحت کفالت حضرت بودند.


گزارش تصویری:




نوشته شده در   دوشنبه 16 خرداد 1401  ساعت  08:56   توسط   مهدی پوراصل معاونت فرهنگی و اجتماعی    تعداد بازدید  450
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode
 
 
 

لینک های مفید


دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
انجمن های علمی دانشجویی
کرسی های آزاداندیشی
حمایت از کودکان سرطانی