تاریخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401     |     کد : 948

با حضور فرمانده سپاه عاشورا؛

آئین رونمایی از کتاب شمس جاوید در دانشگاه بناب برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب زندگی‌نامه سردار شهید محمد سبزی و یادبود فرماندهان شهید گردان امام حسین (ع) دوران دفاع مقدس با حضور سردار عباسقلیزاده و خانواده معظم شهدا در دانشگاه بناب برگزار شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه بناب، سرهنگ یحیی حیدری فرمانده سپاه ناحیه بناب در آیین رونمایی از کتاب زندگی‌نامه سردار شهید سبزی گفت: قطعا یکی از تاثیرگذارترین راه‌های تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، تالیف چنین کتب ارزشمندی است و باید مفاهیم دفاع مقدس در قالب کتب، به نسل‌های آینده انتقال پیدا بکند.

وی ادامه داد: کتاب شمس جاوید چهاردهمین کتاب در حوزه دفاع مقدس است که در شهرستان بناب تالیف شده است و امروز در آئین رونمایی این اثر ارزشمند هستیم.

این فرمانده نظامی انتشار کتب زندگینامه شهدا را روحیه مظاعف به همرزمان آنها دانست و ادامه داد: تبیین راه و سیره شهدا بالطبع در جامعه برکات فراوانی داشته و خواهد داشت و بدون شک کانون خانواده و تربیت اسلامی و انقلابی یکی از موثرترین مولفه‌ها در پرورش شخصیت شهدا بوده و در این زمینه نقش مادران و پدران شهدا چشمگیر و غیر قابل چشم‌پوشی است.

حیدری در پایان گفت: این شهید والامقام و همه شهدای دفاع مقدس ستارگان درخشان تاریخ انقلاب اسلامی هستند و حماسه آفرینی و ایثار آنان در دفاع از انقلاب اسلامی هرگز فراموش نخواهد شد.

سردار عباسقلیزاده، فرمانده سپاه عاشورا در آیین رونمایی از کتاب زندگی‌نامه سردار شهید سبزی، شهرستان بناب را عالم پرور و شهیدپرور دانست و گفت: شهرستان بناب از علمای بزرگی چون اخوان باقری بنابی بهره‌مند است که افتخار منطقه و استان هستند و همچنین فرماندهان بزرگی از بناب در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند و همچنین در جبهه مقاومت نیز جناب آقای مهدی سبزی از افتخارات رزمندگان جبهه مقاومت هستند که در این مراسم نیز شرف حضور دارند.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه شهدای والامقام را تربیت یافته دامان ولایت دانست و گفت: شهدای والامقام تربیت یافته فرهنگ انقلاب اسلامی و ولایت، تربیت یافته مکتب عصمت و طهارت و هیئات مذهبی می‌باشند و به قول حضرت امام راحل که می فرمایند: تکلیف ما را حضرت سید الشهدا مشخص کرده است؛ خوشا به حال شما شهیدان و جانبازان که افتخار جهان اسلام و جبهه مقاومت هستید.

وی در ادامه خطاب به رزمندگان و جانبازان حاضر در جلسه گفت: شهدا و جانبازان عزیز باید بر خود ببالند که افتخار مجاهدت در راه دین و وطن نصیبشان شد و طبق حدیث "یباهی الله تعالی الملائکه بالمجاهدین" شما رزمندگان و شهیدان افرادی هستید که خدای متبارک و تعالی و ملائک به شما مباهات می‌کنند.

سردار عباسقلیزاده در ادامه گفت: در دنیای پر از ظلم و جور و ستم فقط کشور ایران است که در مقابل استکبار جهانی مقاومت کرده است و به اقرار تحلیلگران غربی، در آستانه  شکست قرار دارند و همه این آرامش و صلح در کشور را مدیون جانفشانی شهدا و رزمنداگان معزز هستیم.

این پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس در ادامه، جبهه جهانی مقاومت را پر قدرت‌تر از گذشته دانست و گفت: امروز ملت فلسطین، یمن، لبنان و.... در سایه کمکهای جمهوری اسلامی ایران به حدی رسیده‌اند که خودشان با تجهیزات فوق پیشرفته پهپادی و موشکی در برابر مستکبرین قد علم کرده‌اند و در حال مبارزه با ظالمان و ایادی غرب هستند.

وی ضمن اشاره به اقدامات دولت مردمی در خصوص جراحی اقتصادی و اصلاح هدفمندی یارانه‌ها گفت: امروز زمان همکاری، اتحاد و انسجام ملی است، دولت قطعاً به فکر تغییر به نفع مردم بوده و عملکردها در طول این مدت کوتاه نیز گواه این تغییرات است.

سردار عباسقلی زاده ادامه داد: لشکر فضای مجازی مستقر در اسرائیل و همچنین منافقین در فضای مجازی در حال تخریب و تحریف واقعیت‌ها هستند که در این مورد هم تا حدودی ضربه خورده‌ایم چرا که نتوانستیم آن جوان معترض را نسبت به مسائل کشور آگاه تر کنیم.

وی در خاتمه با تاکید بر لزوم عمل به جهاد تبیین در جامعه گفت: حضرت امام خمینی(ره) در زمان جنگ تحمیلی بر همه جوانان حکم جهاد داد تا از وطنشان دفاع کنند، امروز نیز مقام معظم رهبری حکم جهاد داده است و همه باید نسبت به اقناع حقایق به جهاد تبیین عمل کنیم، تا خدایی نکرده دشمن به اهداف خود نرسد.
 
شایان ذکر است این مراسم باهمکاری معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه بناب وسپاه ناحیه بناب برگزار شد.

گزارش تصویری:





نوشته شده در   دوشنبه 26 ارديبهشت 1401  ساعت  08:30   توسط   مهدی پوراصل معاونت فرهنگی و اجتماعی    تعداد بازدید  45
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode
 
 
 

لینک های مفید


دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
انجمن های علمی دانشجویی
کرسی های آزاداندیشی
حمایت از کودکان سرطانی