تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1400     |     کد : 926

برگزاری جلسه برنامه ریزی و هماهنگی راهیان نور دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان بناب

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی راهیان نور دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان در دانشگاه بناب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه  به نقل از روابط عمومی دانشگاه بناب؛ جلسه ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ و ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ راﻫﯿﺎن ﻧﻮر داﻧﺸﺠﻮﯾﯽ سال ۱۴۰۰ با حضور یحیی حیدری فرمانده سپاه ناحیه بناب، دکتر مجتبی عباسیان سرپرست داﻧﺸﮕﺎه بناب، مهدی اکتسابی نماینده رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب، دکتر مهدی عباسقلی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب و اعضای ستاد در محل سالن کنفرانس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه بناب برگزار شد.
 
فرمانده سپاه ناحیه بناب در این جلسه به ضرورت و اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پرداخت و گفت: اعزام کاروان راهیان نور شهرستان بناب به مناطق عملیاتی جنوب کشور با ظرفیت ۱۵۰ نفر بمدت هفت روز در تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال‌جاری انجام خواهد شد.

سرهنگ یحیی حیدری با اشاره به اینکه اعزام این کاروان با هدف ارتقاء شاخص های تربیتی و افزایش روحیه معنوی و ایثار در بین نسل جوان برگزار خواهد شد، افزود: باید تمهیدات لازم جهت حضور پر رنگ تر جوانان دانشجو در مناطق جنگی بیشتر شود تا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت عقاید و باورهای دینی جوانان مستحکم تر شود.

وی افزود: اردوی راهیان نور از برنامه های شاخص اعتقادی و معنوی است که در روحیه معنوی و ارتقاء شاخص های تربیتی و اخلاقی در بین نسل جوان تأثیرگذار است و در اجرای چنین برنامه هایی باید با صرف کمترین هزینه بهترین بهره برداری را نمود.

در ادامه این جلسه سرپرست دانشگاه بناب اظهار کرد: در برهه کنونی  و برای ایجاد جهاد تبیین ما بعنوان وارثان شهدا وظیفه سنگینی بر عهده داریم و همه در کنار هم باید دست به دست هم دهیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های آینده نیز منتقل کنیم.

دکتر مجتبی عباسیان افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور بعنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی تاثیر بیشتر و بهتری در ترویج عقاید و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل های آینده دارد، پس همه دانشگاه ها باید در جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این اردوها تلاش ویژه داشته باشند.

گفتنی است: در پایان، اعضای حاضر در جلسه در مورد نحوه برگزاری هرچه بهتر اردوی راهیان نور دانشجویان و تلاش برای حضور همه جانبه و بهره گیری معنوی از برگزاری این اردوها به تبادل نظر پرداختند.

گزارش تصویری:



نوشته شده در   سه شنبه 3 اسفند 1400  ساعت  10:57   توسط   مهدی پوراصل معاونت فرهنگی و اجتماعی    تعداد بازدید  92
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode
 

لینک های مفید


دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
انجمن های علمی دانشجویی
کرسی های آزاداندیشی
حمایت از کودکان سرطانی