تاریخ : يکشنبه 4 مهر 1400     |     کد : 909

هم زمان با آغاز هفته دفاع مقدس آیین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام و تجلیل از ایثارگران و خانواده های شهدا برگزار شد. 

.

به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه بناب؛ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هشت سال جان فشانی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی مراسم غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام با حضور هیئت رییسه محترم، اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شد .
 
در ابتدای این مراسم معنوی حجت الاسلام و المسلمین رنجبر مسئول نهاد رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی افزودند : آنچه که امروز باعث به ارمغان آمدن آرامش و امنیت این مرز و بوم شده است جان فشانی همین شهدایی است که از جان، مال و خانواده خود گذشتند.
 
 ایشان در ادامه احترام به مقام شهدا و تکریم ایثارگران،جانبازان،آزادگان و خانواده های محترم آنان را امری واجب دانستند و افزودند: روزگاری این عزیزان، برای حفظ استقلال و اقتدار ایران اسلامی با حضور در جبهه های نبرد و با نثار جان خود درهای وابستگی به بیگانه را بستند و امروز، جوانان غیور ایران باید در جبهه علم آموزی،  تولید دانش و فناوری، گره های وابستگی را باز کرده و با شکوفایی علمی و توسعه فناوری، کشور را به خودکفایی همه جانبه برسانند و این مهم یکی از والاترین رسالت های دانشگاهیان است.
 
 در ادامه این مراسم سرهنگ پاسدار یحی حیدری فرمانده محترم سپاه ناحیه بناب ضمن ادای احترام به مقام والای شهیدان افزودند :
 همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید با هفته شکوهمند دفاع مقدس تقارنی نیکوست که فضای علم و دانش و دانشگاه را با عطر شهیدان و خاطره جانفشانی آنان متبرک می کند. و رسالت دانشگاه این است که با علم آموزی و علم اندوزی پاسدار خون شهدا باشند.
 
این مراسم معنوی با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و در پایان مراسم مزار شهیدان گمنام توسط حاضرین غبار روبی و عطر افشانی شد. واز خانوادهای شهدای گمنام ومدافع حرم تقدیر به عمل آمد.
شایان ذکر است این مراسم توسط معاونت فرهنگی ودانشجویی برگزار گردید.

 


نوشته شده در   يکشنبه 4 مهر 1400  ساعت  11:15   توسط   مهدی پوراصل معاونت فرهنگی و اجتماعی    تعداد بازدید  79
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode
 

لینک های مفید


دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
انجمن های علمی دانشجویی
کرسی های آزاداندیشی
حمایت از کودکان سرطانی